W grudniu 2015 roku FHI ogłosiło, że kumulatywna ilość
wyprodukowanych modeli Subaru wyposażonych w napęd AWD (na wszystkie koła) sięgnęła
14 800 000. Na kolejny liczbowy sukces nie trzeba było długo czekać,
bowiem już na początku marca producent samochodów spod znaku Plejad
poinformował, że z jego taśmy produkcyjnej zjechał 15-milionowy model z tym
właśnie napędem! Wydarzenie to jest kolejnym kamieniem milowym w historii marki
Subaru, który udało się osiągnąć 44 lata od momentu wyprodukowania przez firmę
pierwszego samochodu z napędem 4WD.
We wrześniu 1972 roku Subaru Leone 4WD Estate Van zapoczątkowało
erę nowego rozwiązania układu napędowego. Nieustannie ulepszane, celem
uczynienia jazdy bezpieczniejszą i przyjemniejszą, z biegiem czasu stało się
ono tradycją japońskiej marki. Zainteresowanie napędem na cztery koła wciąż rośnie.
Symmetrical AWD to typowe dla Subaru połączenie niemalże
całkowicie symetrycznego układu napędowego z zamontowanym z przodu pojazdu
silnikiem SUBARU BOXER. Główną ideą systemu jest położenie wszystkich jego
elementów w osi podłużnej samochodu. Symmetrical AWD rozdziela moment napędowy
na cztery koła, co pozwala uniknąć utraty przyczepności, również w trakcie
pokonywania zakrętów. Jeśli jednak dochodzi do sytuacji, w której jedno z kół
zaczyna tracić przyczepność, pozostałe trzy dysponują wystarczającą zdolnością
do przenoszenia momentu, by skompensować to zjawisko. W efekcie samochód
zachowuje się pewnie i stabilnie w każdych warunkach drogowych, a to z kolei
przekłada się na komfort jego prowadzenia i bezpieczeństwo podróżnych.