VDCS (System Kontroli Trakcji i Stabilizacji Toru Jazdy)


System kontroluje zachowania kierowcy i samochodu, dowiadując się o nich z pomiaru skrętu kierownicy, obrotów wału silnika, kontroli użytego przełożenia, kontroli użycia hamulców, pomiaru szybkości obrotu auta wobec osi pionowej, prędkości obrotowych kół itp. Uzyskane dane przetworzone przez sterownik służą do nieustannego określania najlepszych parametrów pracy silnika, rozdziału momentu napędowego oraz hamowania każdego koła z osobna, tak aby nie ingerować nadmiernie w działania kierowcy, ale utrzymać założony tor jazdy i sprawić, by przebiegała ona bezpiecznie.

Wielofunkcyjny system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDC)

(WRX STI)

Wielofunkcyjny system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDC) chroni przed utratą panowania nad autem i czyni to w trzech, wyraźnie różnych trybach. Tryb Normal uruchamia jego pełne działanie. Tryb Traction podwyższa próg aktywacji korekty toru jazdy i kontroli trakcji, dzięki czemu zwiększa się wpływ kierowcy na proces sterowania samochodem, a przede wszystkim podwyższa się moment napędowy kierowany na koła. Można też użyć trybu Off, czyli całkowicie wyłączyć system VDC.

AKTYWNE STEROWANIE MOMENTEM NAPĘDOWYM (TORQUE VECTORING)
Ta nowa technologia pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie bardziej zbliżać się do limitu wykorzystania samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy. Oznacza to, że WRX STI szybciej reaguje na Twoje ruchy kierownicą i czyni to bardziej skutecznie.