Wiadomości

19 sierpnia, 2016

Subaru 360 na liście Dziedzictwa Inżynierii Mechanicznej

Datę 7 sierpnia 2016 roku dopisać należy do najważniejszych w długiej historii malutkiego samochodu Subaru 360. Tego dnia zachowany przez Fuji Heavy Industries egzemplarz Subaru 360 Model K111 decyzją Japońskiego Towarzystwa Inżynierów Mechaników JSME (z ang. Japan Society of Mechanical Engineers) dołączył do grona produktów figurujących na liście Dziedzictwa Inżynierii Mechanicznej. Wydarzenie to miało miejsce podczas uroczystości, która odbyła się na Uniwersytecie Tokijskim w ramach obchodów tzw. Dnia Maszyny i Tygodnia Maszyny.

Subaru 360 pojawiło się na japońskich drogach w 1958 roku i było pierwszym produkowanym masowo samochodem spod znaku Plejad. Nieprzekraczający trzech metrów długości pojazd z łatwością pomieścić mógł cztery dorosłe osoby, oferując im komfortową jazdę. Kompaktowość i praktyczność modelu sprawiły, że bardzo szybko zyskał on ogromną popularność wśród użytkowników dróg Kraju Kwitnącej Wiśni, pieszczotliwie nazywających go „biedronką”.

Tegoroczna decyzja o wpisaniu Subaru 360 na listę Dziedzictwa Inżynierii Mechanicznej jest wyrazem uznania dla jego historycznego znaczenia i wkładu w rozwój tej dziedziny inżynierii w Japonii. Działające od 1897 roku JSME tworzy niniejszą listę od 9 lat. Obecnie  figurują się na niej 83 produkty –  docenione Subaru znajduje się na pozycji nr 78. Lista stanowi niezwykle ciekawe zestawienie najcenniejszych osiągnięć japońskiej myśli technicznej, będących jednocześnie częścią dziedzictwa kulturowego kraju. Z całą pewnością będzie ona dla przyszłych pokoleń Japończyków wspaniałym świadectwem dokonań inżynierów stojących za tymi osiągnięciami.