Niemiecki automobilklub ADAC porównał niedawno systemy bezpieczeństwa prewencyjnego będące na wyposażeniu sześciu modeli samochodów średniej klasy różnych marek. W gronie ocenianych znalazł się między innymi Outback, a ściślej rzecz ujmując – dostępny na jego pokładzie system EyeSight trzeciej generacji. Cieszący się nieustannie rosnącą popularnością produkt marki Subaru, którego celem jest wspomaganie jazdy kierowcy, w zestawieniu opracowanym przez specjalistów drugiego co do wielkości automobilklubu na świecie nie miał sobie równych!
W sierpniowym teście ADAC postanowił skupić się na bezpieczeństwie pieszych, dla których konsekwencje bliskiego „spotkania” z samochodem bywają naprawdę dotkliwe. Niemieccy eksperci dołożyli wszelkich starań, by spośród sześciu ocenianych rozwiązań w testowanych pojazdach wybrać najskuteczniejszy system wspomagania hamowania. Działanie każdego z nich zweryfikowane zostało w sześciu różnych sytuacjach stanowiących różne kombinacje prędkości pojazdu, pory dnia i cech pieszego. Statystyki wskazują, że więcej niż połowa wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych ma miejsce po zmierzchu lub przed świtem. Dlatego też eksperci ADAC jako jedną z sytuacji przetestowali również i taki scenariusz – manekiny pieszych w ciemnych ubraniach „przechodziły” przed samochodem w warunkach nocnych.
Działający w oparciu o dwie kamery zamontowane w okolicy lusterka wstecznego system Subaru w aż trzech przypadkach wykazał się stuprocentową skutecznością (co nie udało się żadnemu innemu rozwiązaniu), a w sumie zadziałał w pięciu przypadkach na sześć. Dodatkowo, jako jedyny system, EyeSight zareagował poprawnie na „pieszego” w ciemnych ubraniach w nocy bez świateł ulicznych, co testerzy z ADAC określili jako rozwiązanie „lepsze niż ludzkie oczy”. Tym samym rozwiązanie inżynierów Subaru udowodniło, że jest systemem niezawodnym i niezwykle efektywnym zarówno za dnia, jak i w nocy.
Wyniki rankingu, dostępne na stronie https://goo.gl/ddKUEo, mówią same za siebie – EyeSight to godne polecenia, nad wyraz spostrzegawcze „oczy” Subaru, którym naprawdę warto zaufać! Szczególnie w Polsce, gdzie piesi stanowią ⅓ ofiar wypadków drogowych, znaczenia tego systemu nie można nie docenić.