Najwyższe oceny dla Outbacka w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w latach 2020-2021
26 stycznia, 2022
• Outback uzyskuje najwyższy wynik ogólny (88,8%) spośród wszystkich samochodów ocenianych przez Euro NCAP*1
• Najnowsza technologia wspomagania kierowcy EyeSight zdobywa notę 95% za wsparcie
w zakresie bezpieczeństwa, czyniąc Outbacka pierwszym samochodem, który uzyskał najwyższy wynik we wszystkich klasach pojazdów*2 i najlepszą ocenę w historii dla pojazdu marki Subaru.
• Outback zdobywa notę 84% w badaniu poświęconym niechronionym użytkownikom dróg – najwyższy wynik odnotowany we wszystkich klasach pojazdów*3 i najlepszy, jaki kiedykolwiek uzyskał pojazd marki Subaru.
Zaventem, 26 stycznia 2022 r. – Subaru Europe, spółka zależna Subaru Corporation, ogłosiło dzisiaj, że Outback
w specyfikacji europejskiej uzyskał najwyższy wynik ogólny oraz znakomity wynik za system wspomagania bezpieczeństwa spośród wszystkich pojazdów poddanych weryfikacji w ramach Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów
w latach 2020-2021.
We wszystkich czterech obszarach oceny (ochrona pasażera dorosłego, ochrona przewożonego dziecka, bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg, system wspomagania bezpieczeństwa) Outback uzyskał wyniki, które znacznie przekraczają minimalny próg wymagany do uzyskania maksymalnej oceny pięciu gwiazdek. Odzwierciedlają one podejście Subaru do budowania pojazdów oparte na filozofii All-Around Safety, mającej na celu zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i osiągnięcie zerowej liczby śmiertelnych wypadków drogowych do 2030 roku, poprawiając bezpieczeństwo we wszystkich sytuacjach*4.
Najnowszy protokół oceny Euro NCAP nie przyznaje już najwyższej noty pięciu gwiazdek, jeśli systemy wspomagania jazdy nie przyczyniają się znacząco do unikania wypadków lub przynajmniej do zmniejszania ich dotkliwości. Dzięki technologii wspomagania kierowcy EyeSight, czyli najnowszej generacji systemu zapobiegania kolizjom Subaru, Outback uzyskał najwyższą notę we wszystkich klasach pojazdów*5 i najlepszy wynik, jaki kiedykolwiek osiągnął pojazd Subaru w testach zderzeniowych weryfikujących działanie systemów wspomagania bezpieczeństwa.
Zgodnie z raportem Euro NCAP 2021 (Flashback 2021 report) Outback znalazł się w gronie samochodów, które poradziły sobie najlepiej: „Testy wykazały duże różnice w wynikach ADAS. Wśród tych pojazdów, które osiągnęły najlepsze noty znalazł się Outback [...] z wynikiem na poziomie 95% za sprawą zaawansowanych systemów autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), wspomagania utrzymania pasa ruchu, kontroli prędkości i uwagi kierowcy”.
Technologia wspomagania kierowcy EyeSight czwartej generacji oddaje całą wiedzę techniczną dotyczącą bezpieczeństwa zgromadzoną przez Subaru w ciągu 30 lat. Jej najnowsza wersja zawiera oprogramowanie do rozpoznawania obrazu z kamerą stereo, która oferuje niemalże dwukrotnie większy kąt widzenia i jest dostępna z 11 standardowymi funkcjami bezpieczeństwa: zaawansowanym aktywnym tempomatem Advanced Adaptive Cruise Control z funkcją wyśrodkowania samochodu w pasie ruchu, asystentem awaryjnego utrzymania pasa ruchu, rozpoznawaniem znaków drogowych z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, ostrzeganiem przed opuszczeniem pasa ruchu z funkcją wibracji kierownicy, zapobieganiem opuszczaniu pasa ruchu (również z rozpoznawaniem linii oddzielających, takich jak trawa i krawędź jezdni) oraz systemem przedkolizyjnego hamowania awaryjnego z rozszerzonym wsparciem w zapobieganiu kolizjom na skrzyżowaniach.
Najnowszy test systemów wspomagania bezpieczeństwa Euro NCAP wprowadza ocenę stanu koncentracji kierowcy, którą Outback przeszedł pomyślnie dzięki technologii rozpoznawania twarzy Driver Monitoring System, która ostrzega kierowcę w przypadku jego zmęczenia lub rozkojarzenia podczas jazdy.
Wymagany jest również bardziej zaawansowany Speed Assist System (system wspomagania kontroli prędkości), a także autonomiczne reagowanie w celu uniknięcia zderzenia tylnego z innym samochodem – mogącego zdarzyć się zarówno za sprawą hamowania (AEB), jak i kierowania inicjowanego przez prowadzącego pojazd (AES) – oraz zderzenia z innym samochodem na skrzyżowaniach podczas zmiany kierunku jazdy.
Outback osiągnął również najwyższą notę w testach poświęconych niechronionym użytkownikom dróg we wszystkich klasach pojazdów oraz najlepszy wynik, jaki kiedykolwiek uzyskał pojazd Subaru. Najnowsza ocena Euro NCAP wymaga nowych scenariuszy testowych dla autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), polepszających zarówno ochronę pieszych (podczas skręcania na skrzyżowaniu), jak i ochronę rowerzystów (scenariusze z wyższą prędkością docelową i scenariusze z utrudnieniami).
Pakiet bezpieczeństwa Outbacka obejmuje funkcję automatycznego hamowania wstecznego Reverse Automatic Braking, system wykrywania pojazdów nadjeżdżających z tyłu Subaru Rear Vehicle Detection, system Rear Seat Reminder przypominający o konieczności sprawdzenia tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu oraz zestaw kamer: przednia / tylna / boczna, zapewniających bezpieczniejszą jazdę, ograniczając martwe pola.
Model zbudowano na platformie Subaru Global Platform, a ilość elementów wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie została zwiększona, co pozwoliło zmniejszyć wagę nadwozia, a także zwiększyć ochronę w przypadku zderzenia czołowego, bocznego i tylnego o 40% oraz poprawić pochłanianie energii i przekazywanie siły uderzenia. Nadwozie zostało wyraźnie wzmocnione dzięki nowej ramie (o pełnej strukturze wewnętrznej) oraz dodatkowym belkom i ramom pomocniczym, co jeszcze bardziej poprawia poziom bezpieczeństwa Outbacka podczas kolizji.
* Niezależna agencja złożona z europejskich instytucji rządowych oraz europejskich organizacji motoryzacyjnych i konsumenckich
*1 Dostępne dane EuroNCAP zgodnie z najnowszym obowiązującym Protokołem 2020-2021.
*2 Wynik Outbacka za wsparcie w zakresie bezpieczeństwa: 95% wg najnowszego Protokołu oceny Euro NCAP (2020-2022) zgodnie z najnowszym obowiązującym testem systemów wspomagania bezpieczeństwa.
*3 Wynik Outbacka za ochronę niechronionych użytkowników dróg: 84% wg najnowszego Protokołu oceny Euro NCAP (2020-2022), najwyższy odnotowany dotychczas wynik we wszystkich badanych klasach pojazdów zgodnie z najnowszym obowiązującym Protokołem.
*4 Zmniejszenie do zera śmiertelnych wypadków z udziałem kierowcy lub pasażera samochodu Subaru oraz liczby zgonów wśród pieszych, rowerzystów i innych wynikających z kolizji z samochodem Subaru.
*5 Zgodnie z najnowszym obowiązującym testem.