Bezpieczeństwo

Idea kompletnego bezpieczeństwa Subaru (All-Around Safety)

W Subaru bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dlatego od ponad 50 lat Subaru dopracowuje i wielokrotnie testuje swoje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Dzięki najnowszym systemom ochrony i zapobiegania kolizjom oraz podstawowym technologiom, takim jak Subaru Global Platform i Symmetrical AWD, Subaru kontynuuje swoją politykę „ludzie na pierwszym miejscu”, by przez poprawę bezpieczeństwa zrealizować wizję przyszłości bez wypadków.

Bezpieczeństwo podstawowe

Doskonała widoczność, optymalna pozycja za kierownicą i intuicyjne elementy sterujące zapewniają bezpieczeństwo od momentu wejścia do pojazdu.

Doskonała widoczność

Dzięki optymalnej pozycji za kierownicą, odpowiedniej wysokości okien oraz starannemu rozmieszczeniu słupków, kierowca ma zapewnioną doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.

Bezpieczeństwo aktywne

Podstawowe technologie, takie jak Symmetrical AWD i SGP, pozwalają na precyzyjną kontrolę podstawowych elementów jazdy - przyspieszenia, skręcania i hamowania.

Unikanie niebezpieczeństw

Konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie i poprawa sztywności, pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.

Aktywne sterowanie momentem napędowym (Active Torque Vectoring)

Funkcja Active Torque Vectoring pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie jak najpełniej wykorzystywać możliwości samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy.

Auto Vehicle Hold (AVH)

Po całkowitym zatrzymaniu pojazdu funkcja Auto Vehicle Hold utrzymuje go na miejscu, nawet po zwolnieniu pedału hamulca, co zmniejsza zmęczenie kierowcy w korkach.

System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (Vehicle Dynamics Control System)

System dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole. Dzięki temu pokonywanie zakrętów jest łatwiejsze, co szczególnie uwidacznia się podczas gwałtownych manewrów na drodze.

* Zastrzeżenia

Obrazowe przedstawienie działania systemów. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemów.

Bezpieczeństwo prewencyjne

W Subaru opracowaliśmy system EyeSight*1, czyli technologię bezpieczeństwa prewencyjnego, która ma identyfikować potencjalne zagrożenia i wspierać bezpieczniejszą jazdę.

Automatyczna zmiana pochylenia lusterka bocznego podczas cofania*

Lusterko boczne po stronie pasażera automatycznie odchyla się w dół po włączeniu wstecznego biegu, co zapewnia lepszą widoczność przy cofaniu.

Adaptacyjne światła drogowe (ADB)

Zaawansowane reflektory LED z funkcją SRH zapewniają wyjątkowe światło, pomagają poprawić widoczność na zakrętach i optymalizują widoczność bez oślepiania innych użytkowników drogi poprzez ciągłe dostosowywanie kształtu wiązki światła. Przy zmianie kierunku jazdy reflektory obracają się, oświetlając zbliżający się zakręt. Światła drogowe mogą pozostać włączone przez cały czas, reflektory zostają przygaszone dokładnie w takim stopniu, jaki jest potrzebny, by nie oślepiać kierowcy z przeciwka. Większa oświetlana powierzchnia jest także korzystna dla pieszych i rowerzystów.

Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)*2

SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone w tylnej części samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.

Reverse Automatic Braking (RAB)*2

Podczas jazdy na biegu wstecznym system wykorzystuje cztery czujniki w tylnym zderzaku do wykrywania przeszkód za pojazdem. Jeśli przeszkoda zostanie wykryta, system może zaalarmować kierowcę dźwiękami ostrzegawczymi i automatycznie zahamować, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (SRH)

Podczas jazdy w zakrętach soczewki reflektorów zmieniają swój kąt, aby doświetlić przestrzeń przed samochodem, prowadząc strumień światła zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy po to, by kierowca widział więcej.

System wspomagania kierowcy EyeSight (druga para oczu)

Kolejna generacja EyeSight*1 z wieloma nowymi i zaawansowanymi funkcjami daje kierowcy jeszcze więcej spokoju na drodze. Aktualizacja oprogramowania do rozpoznawania obrazu i sterowania oraz ulepszenia sprzętowe, takie jak integracja kamer z przednią szybą, zapewniają w wielu rzeczywistych sytuacjach drogowych jeszcze pewniejszą i bezpieczniejszą jazdę.

Adaptacyjny tempomat

Adaptacyjny tempomat, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy kamery wykryją inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Do funkcji adaptacyjnego tempomatu należy także reagowanie na jego światła STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.

Zapobieganie opuszczaniu pasa ruchu

Podróżuj bezstresowo i komfortowo. Technologia wspomagająca kierowcę rozpozna linie rozdzielające pasy ruchu, lekko skoryguje tor jazdy zachowując samochód na swoim pasie. Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom system rozpoznając granice jezdni, będzie wspierał kierowcę pomagając utrzymać zadany tor jazdy.

Kontrola wyśrodkowania samochodu w pasie ruchu i adaptacyjna kontrola kierowania

Zmniejsza zmęczenie kierowcy dzięki rozpoznawaniu poprzedzającego pojazdu oraz oznaczeń pasów ruchu. System wspomaga ruch kierownicą i utrzymuje samochód po środku swojego pasa ruchu.

Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu

Jeżeli Twój Outback zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive” i kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*3

A new stereo camera with a wider angle of view and improved image recognition and control software helps avoid collisions at intersections.

Awaryjna autonomiczna próba ominięcia przeszkody

Jeżeli przedkolizyjne hamowanie awaryjne nie przyniesie efektu i istnieje zagrożenie uderzenia w przeszkodę z przodu system użyje kamer do sprawdzenia przestrzeni z przodu i radaru do kontroli obszaru z tyłu pojazdu. Jeżeli jest wystarczająco dużo miejsca system podejmie próbę awaryjnego autonomicznego ominięcia przeszkody korygując ruch kierownicy.

Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu

Jeżeli samochód zacznie przekraczać swój pas ruchu, a system wykryje zbliżające się na sąsiednim pasie, z tyłu lub z przodu pojazdy, asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu ostrzeże kierowcę o zagrożeniu za pomocą sygnału dźwiękowego, informacji na wyświetlaczu oraz delikatnie skoryguje ruchy kierownicy aby samochód powrócił na swój pas ruchu. System działa niezależnie od tego, czy kierunkowskaz został użyty.

Rozpoznawanie znaków drogowych / Inteligentny ogranicznik prędkości

Pomaga zapobiegać przekraczaniu prędkości wykrywając znaki drogowe. Dzięki czemu możesz bardziej skupić się na jeździe. Asystent rozpoznawania znaków drogowych odczytuje ograniczenia prędkości i powiadamia kierowcę informacją na wyświetlaczu, a inteligentny ogranicznik pomaga dostosować prędkość pojazdu do ograniczeń.

System monitorowania kierowcy – Driver Monitoring System (DMS)

System monitorowania kierowcy dzięki dedykowanej kamerze zapewnia bezpieczniejszą jazdę i ostrzega, gdy wykryje u kierowcy oznaki rozproszenia uwagi lub senność.

Alert

Jeśli DMS wykryje, że kierowca jest rozproszony lub senny, ostrzega go za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych.

Automatyczne dopasowanie ustawień kierowcy

Niezależnie od wieku i budowy ciała osoby prowadzącej system DMS automatycznie dostosuje pozycję fotela, lusterek bocznych oraz klimatyzację do ustawień wcześniej zarejestrowanych dla danego kierowcy.

Automatyczna regulacja położenia lusterek bocznych*

System monitorowania kierowcy automatycznie dostosowuje położenie lusterek zewnętrznych do ustawień zarejestrowanych dla danego kierowcy.

Personalizacja ustawień

Dla konkretnego kierowcy DMS w wygodny sposób przywraca spersonalizowane ustawienia na wyświetlaczu multimedialnym, ekranie między zegarami oraz ostatnio używane ustawienia klimatyzacji.

* Zastrzeżenia

*Wyposażenie opcjonalne.
*¹ EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełny opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*² Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” ze względu na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełny opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.
*³ Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight.

Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Nie należy opierać się wyłącznie na działaniu systemu monitorowania kierowcy (DMS) z uwagi na możliwe ograniczenia. Opis działania systemu i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.

Bezpieczeństwo pasywne

Bezpieczeństwo pasywne służy temu, by w razie zderzenia zapewnić podróżującym ochronę, m.in. poprzez budowę nadwozia, która chroni kabinę, oraz poduszki powietrzne.

Budowa nadwozia chroniąca kabinę

Subaru Global Platform Outbacka posiada wzmocnione słupki oraz płytę podłogową, aby pochłaniać uderzenia z każdej strony w celu ochrony wszystkich podróżnych. W przypadku zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów „chowają się” pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny.

Poduszki powietrzne*

W Outbacku znajdziemy czołowe poduszki powietrzne*, przednie-boczne, kurtynowe, kolanową poduszkę powietrzną*, chroniącą w czasie zderzenia dolne części ciała kierowcy.

* Zastrzeżenia

* Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.