Jak powszechnie wiadomo hamulce samochodu służą do tego, by bezpiecznie zatrzymać poruszający się pojazd, względnie by kontrolować (zmniejszać) jego prędkość. Oryginalne tzw. klocki hamulcowe Subaru projektowane są wtedy, gdy powstaje konstrukcja całego samochodu, zatem ich charakterystyka jest zgodna z charakterystyką tarcz hamulcowych i elementów zawieszenia auta. Wszystkie te elementy tworzą połączony system, zapewniający najlepszą z możliwych sprawność i wydajność.
Na oryginalne części hamulców składają się elementy o najwyższej jakości, zatwierdzone przez Subaru w wyjątkowo ciężkich warunkach testowych. Dzięki temu charakteryzują się one wysoką zdolnością hamowania, ale też odpornością na tworzenie wibracji i nieprzyjemnych, piszczących dźwięków.
Najwyższej jakości oryginalne klocki hamulcowe
Klocki hamulcowe Subaru składają się z komponentów najwyższej jakości, a ponadto opracowywane są z wyprzedzeniem wobec nowych wersji samochodów. Tarcze hamulcowe, zaciski hamulców i części zawieszenia konstruowane są tak, by współgrać z oryginalnymi klockami hamulcowymi. Te zaś dostępne są w zestawach, w których oprócz samych klocków (okładzin) znajdują się odpowiednie podkładki dystansowe oraz zapinki.
Działanie zweryfikowane podczas niezliczonych testów drogowych
Podczas projektowania i opracowywania układów hamulcowych Subaru bada na torze próbnym rzeczywiste samochody. Testy mają wykazać, które kombinacje tarcz hamulcowych i komponentów zawieszenia pozwalają osiągnąć wymagany poziom skuteczności hamowania oraz „czucia” pedału hamulca. Sprawdzana jest też ewentualna nierównomierność hamowania i piszczenie, lub inne odgłosy podczas pracy hamulców. Inne testy pozwalają określić odporność na przegrzanie (fading) hamulców, sprawność hamowania z wysokich prędkości i wartość odkształceń tarcz hamulcowych.
Uzupełnieniem testów wykonywanych na torze są jazdy próbne doświadczonych kierowców na prawdziwych drogach w różnych krajach, co pozwala określić skuteczność i jakość układu hamulcowego w możliwie najtrudniejszych warunkach.
Ponad 30 przekrojowych testów w czasie dwóch lat badań
Hamulce to bez wątpienia najważniejszy system gdy chodzi o bezpieczeństwo jazdy, zatem aby osiągnąć odpowiednią skuteczność hamowania w różnych warunkach, wymagany jest wyjątkowy poziom ich jakości. Subaru podczas swoich testów stosuje hamownię podwoziową, która pozwala symulować różne warunki drogowe, oraz precyzyjnie regulować zachowanie układu hamulcowego z programowaniem temperatur i zużycia komponentów, a wszystko to celem ograniczenia nieprzyjemnych odgłosów przy hamowaniu. Jedynie te klocki hamulcowe, które pomyślnie przejdą wszystkie powyższe testy, mogą uzyskać certyfikat oryginalnych części zamiennych.
Testy w wysokiej temperaturze, powyżej 600° C
Hamulce wytwarzają siłę hamowania, gdy pomiędzy tarczami a okładzinami ciernymi pojawia się tarcie, które przetwarza energię kinetyczną samochodu w energię cieplną. Podczas zwykłej jazdy miejskiej i normalnych hamowań temperatura okładzin ciernych sięga zazwyczaj od 80 do 120 st. C, lecz już podczas zjazdu ze wzniesienia czy po kilku mocnych hamowaniach sięga ok. 400 st. C.
Oryginalne klocki hamulcowe testowane są w cyklu powtarzających się ostrych hamowań, symulujących najcięższe warunki jazdy. Wymagana jest ich stabilność w temperaturach przekraczających 600° C.